مزایای بازی با عروسک برای بچه ها

عروسک ها از قدیمی ترین اسباب بازی هایی هستند که کودکان تاکنون با آنها بازی کرده اند. اولین بار بازی با  عروسک ها در یونان در حدود سال 100 میلادی ثبت شد. دلایل خوبی برای ماندگاری این اسباب بازی ها در طول تاریخ بشر وجود دارد. آنها نماینده ای از خود کودک هستند و به کودک اجازه می دهند تا درک بیشتری از خود و همچنین اطرافیان داشته باشد.

در حالی که نقش های جنسیتی سنتی بیان می کند که عروسک ها اسباب بازیهایی هستند که عمدتا دختران با آن بازی می کنند ، بازی با عروسک ها بدون در نظر گرفتن جنسیت می تواند باعث رشد همه کودکان شود. در ادامه توضیح میدهیم که چگونه و در چه زمینه هایی بازی با عروسک ها می تواند به پیشرفت کودک شما کمک کند:

 مهارتهای اجتماعی

بازی با عروسک مهارتهای اجتماعی را که در سالهای اولیه رشد کودک به دست می آید ، تقویت می کند. وقتی کودکان خانه بازی می کنند ، یاد می گیرند با یکدیگر مهربانانه ارتباط برقرار کنند و همکاری کنند. آنها با مراقبت از عروسک یاد می گیرند که چگونه از یکدیگر مراقبت کنند.

مسئوليت پذیری

کودکان با یادگیری مهارتهای مهم اجتماعی در سنین پایین ، مسئولیت پذیری را نیز می آموزند. آنها یاد می گیرند که در حین بازی با عروسک چگونه از آن مراقبت کنند. یادگیری این مهارت می تواند به کودکان کمک کند تا از حیوانات خانگی خود مراقبت کنند ، همچنین خواهر و برادرهای بزرگتر هم راحت تر می توانند نحوه مراقبت از خواهر و برادرهای کوچکتر خود را درک کنند.

همدلی و شفقت

یکی دیگر از مهارتهای مهم اجتماعی که کودکان هنگام بازی با عروسک ها یاد می گیرند ، چگونگی پردازش احساسات مانند همدلی و شفقت است. درست مثل مراقبت از عروسکشان که مسئولیت  پذیری را به آنها آموزش می دهد ، این بازی به آنها می آموزد که با اطرافیان همدلی کنند و به آنها اجازه می دهد تا در دلسوزی و مهربانی را هم یاد بگیرند.

خیال پردازی

بازی های دراماتیک ، از آن بازی هایی که وقتی بچه ها با عروسک هایشان بازی می کنند اتفاق می افتد ، به بچه ها کمک میکند در برخورد با عروسک ها و سایر کودکان وبزرگسالان ، خلاقانه عمل کنند.

زبان

کودکان با بازی با عروسک ها و همچنین دوستانشان برای بازی های خود بموقعیت های جدید و بی نظیری پیدا میکنند. برقراری ارتباط با عروسک ها می تواند دایره واژگان آنها را تقویت کند. کودکان با برقراری چنین ارتباطاتی با عروسک ها و همچنین دوستان خود دید جدیدی پیدا میکنند که ممکن است با دید خودشان متفاوت باشد و به این ترتیب دنیای اطراف خود را کشف می کنند.

https://childventures.ca/blog/2014/12/benefits-playing-dolls/

دیدگاه شما

دیدگاه
whatsapp