گران‌قیمت‌ترین عروسک‌های دنیا

عروسک فقط یک اسباب‌بازی نیست، بعضی از عروسک‌ها از اقلام کلکسیونی بسیار گران‌قیمت به شمار می‌روند. بعضی از عروسک ها نیز از مواد گران‌قیمت یا به شکلی پیچیده درست می‌شوند و به همین دلیل ممکن است قیمت بالایی داشته باشند. در ادامه چند نمونه از گران‌قیمت‌ترین عروسک‌های دنیا را معرفی میکنیم:


عروسک صورت‌روحی در واقع عروسکی است که شبیه به یکی از اعضای گروه رپ Wu Tang Clan  به نام صورت‌روحی کیلا ساخته شده است. این عروسک به  تعداد محدودی درست شده است و لباسی قرمز به تن و کلاه یانکی به سر دارد و مچ‌بند و زنجیر و  چند مدال نیز آن را تزئین کرده است. مچ‌بند و زنجیر آن از طلای 14 عیار ساخته شده‌اند. این عروسک را می‌توان با قیمت 499.99 دلار خریداری کرد.

عروسک صورت روحی Ghostface Killah
ماکت‌های سینمایی عروسکهای کلکسیونی هستند که شخصیت‌های فیلم‌های معروف را به شما نشان می‌دهند. این عروسک‌ها کیفیت بسیار بالایی دارند و به جزئیات آن توجه بسیار زیادی شده است. تعداد بسیار محدودی از آنها عرضه شده است که قیمت آن ‌ها چیزی بین 1000 و 1500 دلار است. 

عروسک فیگور سینمایی هالک Hulk
بینی بیبی (Beanie Baby) حیوانات عروسکی پلیشی هستند که توسط Ty Warner ساخته می‌شوند. این عروسک ها جزو اسباب‌بازی های کودکان محسوب می‌شوند اما کلکسیونرها نیز بسیار به دنبال آنها هستند. این عروسک‌ها نماد حیوانات مختلف هستند و مثل عروسک‌های قبلی به شکل نسخه‌های محدود ارائه می‌شوند. گران‌قیمت‌ترین بینی بیبی، فیل آبی‌رنگ شاهانه‌ای به نام پینات (بادام‌زمینی) است. بیشتر عروسک‌های مجموعه پینات آبی کمرنگ هستند اما به دلیل خطاهایی در تولید بعضی از آنها کمی تیره‌تر هستند. این فیل‌ها حتی تا 5000 دلار هم قیمت‌گذاری می‌شوند. 


هیلدا دوقلو JDK عروسک‌های نوزاد سرامیکی و کلاسیکی هستند که مشابه فرشته‌ها هستند. لباس‌هایشان جزئیات زیادی دارد و چشمشان باز و بسته می‌شود. این عروسک‌ها در سایت ای بی (eBay) با قیمت 7500 دلار به فروش می‌رفت. 


باربی اصل یکی از عروسک‌های مرغوب قدیمی است که از سال 1959 به فروش رسیده است و اولین مجموعه عروسک باربی بوده است. اگر به خوبی از آن نگهداری شده باشد قیمتش می‌تواند به 8000 دلار هم برسد. 


باربی الماسی در سال 1999 توسط تولیدکننده‌ی الماس، د بیرز، برای ماتل به مناسبت چهلمین سالگرد باربی ساخته شد. باربی الماسی لباس زنانه بلندی به تن دارد که با 160 الماس تزئین شده است. همین لباس قیمت این عروسک را به 85000 دلار می‌رساند. 


تدی خرس الماسی عروسک خرسی است که به مناسبت 125 سالگی عروسک خرس تدی  درست شده است. این عروسک که گران‌قیمت‌ترین خرس تدی است که تاکنون درست کرده‌اند، چشمانی از جنس الماس و یاقوت کبود و دهانی از یک تکه طلا دارد. تولیدکننده آن آلمان و قیمتش 193000 دلار است. 
جی آی جو اصل عروسکی 12 اینچی و اوریجینال است که از نمونه‌های اولیه‌ی اولین مجموعه از این عروسک به شمار می‌رود. ارزش امروزی این عروسک 200000 دلار است. این عروسک در حال حاضر در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و همچنین در موزه‌ی گپی در بالتیمور مریلند به نمایش گذاشته می‌شود.


مادام الکساندر الویز مجموعه‌ای از پنج عروسک دست‌ساز منحصربه فرد است. این عروسک در سال 2000 و با هدف اولیه جمع آوری پول برای چندین موسسه خیریه ساخته شد. چندین طراح درجه یک روی آنها کار کردند: هری وینستون الماس 9 قیراطی را فراهم کرد و خز از اسکار د لا رنتا آورده شد. این عروسک‌ها لباس کریستین دیور را به تن دارند و ملزومات آنها از کریستال اسواروفسکی ساخته‌شده اند. کل این مجموعه به قیمت 5000000 دلار به فروش رفت. 


لویسلور که به معنای آموزش‌دهنده پرنده است یک آدم ماشینی قدبلند چهارفوتی است. عروسکی که مکانیزم پیچیده‌ای دارد. لباس‌های آن با جزئیات فراوان همان لباس‌های دوران رنسانس است، شمشیر دارد، در یک دست فلوت و در دست دیگرش پرنده قرار گرفته است. این عروسک می‌تواند فلوت بنوازد. مکانیزمی شامل فنر دارد که همه‌ی کارکردها را انجام می‌دهد. قیمت آن 6250000 دلار است و به عنوان گران‌قیمت‌ترین عروسک جهان شناخته می‌شود.

http://www.historyofdolls.com/famous-dolls/most-expensive-dolls/

دیدگاه شما

دیدگاه
whatsapp