اولین دوستان کودکان نوپا: عروسک های پولیشی

کودکان نوپا به عروسک ها و حیوانات پولیشی وابسته می شوند. این اسباب بازی ها مهارت های مهمی را به آنها می آموزند.

عروسک پولیشی خرگوشی نشسته

 اسباب بازی های آموزشی

به هر فروشگاه اسباب بازی که مراجعه کنید با مجموعه ای از وسایل آموزشی گیج کننده روبرو خواهید شد که نوید می دهند کودک نوپای شما را قبل از اینکه پا به کلاس بگذارد به عضو کوچک ناسا تبدیل کنید. اما در این سن بهترین اسباب بازی های آموزشی اسباب بازی هایی است که او احتمالاً صاحب آن است: عروسک ها و حیوانات پولیشی.

 محققان می گویند این بازی ها مزایای بی نظیری نسبت به سایر اسباب بازی ها دارند. از آنجا که بچه ها می دانند که یک توله سگ پولیشی یا یک عروسک شاهزاده خانم نمایانگر یک موجود زنده است ، بنابراین می توانند با آن ارتباط برقرار کرده و نسبت به آن احساس پیدا میکنند. بازی با این "دوستان" به بچه ها این امکان را می دهد تا احساسات پیچیده خود را کشف کنند.

اسباب بازی های آموزشی کودکان

آلن گونشر ، بازی درمانگر در اورلند پارک ، کانزاس ، می گوید: "کودکان اغلب هنگام بازی با عروسک ها احساسات و افکاری را ابراز می کنند که ممکن است قادر به انتقال آنها نباشند."

عروسک ها و حیوانات پولیشی  به بچه های 2 و 3 ساله این فرصت را می دهند که به مهارت های ارتباطی را تسلط پیدا کنند و واژگان آنها را بهبود می بخشند و درس های زیادی میدهند. به درس های شگفت انگیز زندگی که کودک نوپای شما از این همبازی های کوچک می آموزد توجه کنید:

 درس شماره 1: مستقل بودن

ممکن است کودک نوپای شما آماده فاصله گرفتن از شما و کاوش کردن باشد ، اما این آزادی احتمالاً او را به خطر می اندازد. ("اگر اتفاق بدی بیفتد چه می شود؟"). اما اگر عروسک او در کنارش باشد ، ممکن است احساس آسیب پذیری کمتری کند. پل دوناهو ، دکترای روانشناسی و روانشناس کودک در اسکارسدیل ، نیویورک می گوید: "عروسک ها و حیوانات شکم پر می توانند به کودکان نوپا کمک کنند تا با اضطراب جدایی کنار بیایند."

مستقل شدن بچه ها

شما چگونه می توانید کمک کنید؟ کودک نوپای خود را تشویق کنید که برای تقویت اعتماد به نفس خود در روز 10 تا 15 دقیقه با عروسک یا حیوان پولیشی خود به تنهایی 10 تا 15 دقیقه بازی کند. راه دیگری که می توانید استقلال او را تقویت کنید این است که کودک نوپای خود را تشویق کنید مهارت های خود را با عروسک هایش تمرین کند.

مثلا اگر وقت مسواک زدن باشد ، از او بخواهید که نحوه انجام این کار را به عروسک اش نشان دهد. همچنین می توانید به کودک خود پیشنهاد کنید به عروسک خود کارهای دیگری را یاد دهد، مانند نحوه لباس پوشیدن یا چیدن میز.

درس شماره 2: پرداختن به احساسات

کودکان 2 و 3 ساله به طور مرتب احساسات شدیدی را تجربه می کنند ، اما به راحتی ناامید می شوند زیرا هنوز نمی توانند احساسات خود را به طور کامل درک یا بیان کنند که می تواند منجر به خشمی بزرگ شود. دکتر دوناهو توضیح می دهد: "کودکان در این سن می توانند یاد بگیرند که با بازی در نقش عروسک ها ، احساسات خود را مدیریت کنند." "این به آنها راهی می دهد تا تجربیات خود را به روشی بازیگوشانه و بدون تهدید با شما در میان بگذارند."

عروسک پولیشی فیل خاکستری و درختر بچه

شما چگونه می توانید کمک کنید؟ از یک عروسک یا یک حیوان پولیشی استفاده کنید تا سناریویی را که مرتباً کودک نوپای شما را ناراحت می کند - مانند صبح ها که او را در مهد کودک میگذارید ، اجرا کنید. بگذارید عروسک نقش فرزند شما را بازی کند. وقتی عروسک ناراحت شد و شروع به "گریه" کرد ، از کودک نوپای خود بپرسید "چرا دالی اینقدر غمگین است؟" به او فرصت دهید تا به شما بگوید که فکر می کند عروسکش چه حسی دارد. سپس صحنه را دوباره انجام دهید - اما این بار کاری کنید که عروسک خداحافظی کند و چند دوست برای بازی در مهد کودک پیدا کند. این اجازه می دهد تا کودک کوچک شما راهی بهتر برای کنترل اوضاع در زندگی واقعی ببیند.

درس شماره 3: یادگیری زبان

در این سن ، کودکان در وسط یک انفجار مهم زبان قرار دارند ، هر روز 10 کلمه جدید یاد می گیرند و استفاده می کنند! هنگامی که کودک نوپای شما شروع به گپ زدن با عروسک ها و حیوانات پولیشی خود می کند ، به این معنی است که او هم زمان به صدای خود گوش می دهد ،این می تواند به او در بهبود تلفظ کمک کند و  دایره واژگانش را که به سرعت در حال گسترش است تقویت کند.

افزایش مهارت های گفتاری کودکان توسط صحبت با عروسک ها

شما چگونه می توانید کمک کنید؟ دکتر هورون می گوید ، هنگام بازی به صحبت های کودک خود گوش دهید و سپس آن را گسترش دهید. "اگر او گفت:" بچه بخور "، می توانید بگویید" کودک بسکوییت می خورد ". سپس می توانید با پرسیدن "کودک می خواهد چه چیزی بنوشد؟" دایره واژگان او را بیشتر گسترش دهید.

درس شماره 4: کنار آمدن با دیگران

کودک نوپای شما تازه یاد گرفته است که چگونه با کودکان دیگر بازی کند و با آنها دوست شود. دکتر دوناهو توضیح می دهد که عروسک ها و حیوانات پولیشی این فرصت را به او می دهند که به نوبت تمرین کند ، با دوستان خود شریک شود و با دیگران همدلی کند.

تعامل کودکان با یکدیگر

شما چگونه می توانید کمک کنید؟ دکتر هورون پیشنهاد می کند  هنگامی که کودکتان شما را به بازی در کنار دوستان خود دعوت می کند ، از این فرصت استفاده کنید و نمونه های مختلف رابطه با دیگران را به او نشان دهید. "به عنوان مثال اگر او مهمانی چای برگزار می کند ، میتوانید از او بخواهید که تقسیم کردن را تمرین کند. چیزی مانند این بگویید:" ما یک براونی داریم و همه باید یک قطعه بگیرند. بیایید کمی به پرنسس پتی و سپس کمی هم به آن یکی عروسک بدهیم. " با یادآوری اینکه همه قطعات براوونی را یکنواخت تقسیم کند ، به کودک خود فرصت دهید از دید شخص دیگری چیزها را ببیند . در غیر این صورت عروسک دیگر بسیار عصبانی خواهد شد!

درس شماره 5: اعتماد به نفس ایجاد کنید

کودکان نوپا باید احساس کنند بر جهانی که می تواند عظیم و ترسناک به نظر برسد كنترل دارند. به همین دلیل است که اغلب کودک ،خود را در نقش پدر یا مادر عروسک یا حیوان پولیشی اش در نظر میگیرد و همان رفتاری را که با او می کنید انجام می دهد: به او می گویید : نه ، بگیر بخوای ! و او را تنبیه می کنید ، یا با بوسیدن و نوازش او را به رختخواب میفرستید؟

ارتباط احساسی بچه ها با عروسک ها

شما چگونه می توانید کمک کنید؟وقتی با هم بازی می کنید ، اگر احساس می کنید کودک شما به تشویق احتیاج دارد ، بگذارید نقشی را برای بازی عروسک شما انتخاب کند و سپس او را به کارگردانی همه اقدامات تشویق کنید. دین گینز-گرونبرگ ، بازی درمانگر در رویال اوک ، میشیگان ، می گوید: از کودک خود بپرسید ، چه باید بگویم؟ عروسک من بعدش باید چه کاری انجام دهد؟

 این فعالیت نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس می شود ، بلکه ممکن است تعجب کنید که چقدر باعث خلاقیت نیز می شود.

دیدگاه شما

دیدگاه
whatsapp