10 نکته برای خرید اسباب بازی های ایمن

اسباب بازی های ایمن

کودکان با اسباب بازی های خود بازی های زیادی انجام میدهند. با این حال ، نکته مهم این است که به خاطر داشته باشید که ایمنی و احتیاط همیشه باید اولویت داشته باشد. هر ساله هزاران کودک در اثر بازی با اسباب بازی های غیر ایمن زخمی می شوند. در ادامه توضیح میدهیم که هنگام خرید اسباب بازی به چه چیزی را باید توجه کنید و چگونه چند نکته ساده می تواند از خطرات جلوگیری کند.

جلوگیری از آسیب های ناشی از اسباب بازی ها:

بیشتر صدمات ناشی از اسباب بازی ها شامل : بریدگی جزئی ، خراشیدن و کبودی است. با این حال ، اسباب بازی ها می توانند آسیب جدی ایجاد کنند یا درصورتیکه خطرناک باشند و یا به روش اشتباه استفاده شوند حتی باعث مرگ شوند.

10 نکته مهم در خرید اسباب بازی:

در ادامه نکاتی برای کمک به شما در انتخاب اسباب بازی های ایمن و مناسب برای فرزندتان آورده شده است:.

  1. برچسب اسباب بازی را بخوانید. برچسب های اخطار اطلاعات مهمی در مورد چگونگی استفاده از اسباب بازی و اینکه مناسب کدام گروه سنی هستند می دهد. در عین حال، حتما به فرزند خود نشان دهید که چگونه از اسباب بازی به روش صحیح استفاده کند.
  2. بزرگ فکر کنید! برای جلوگیری از خفگی مطمئن شوید که تمام اسباب بازی ها و قطعات آن از دهان کودک شما بزرگتر است.
  3. از اسباب بازی هایی که اشیاء را به هوا شلیک می کنند ، خودداری کنید. آنها می توانند صدمات جدی برای چشم یا خفگی ایجاد کنند.
  4. از اسباب بازی هایی که صدای بلندی دارند استفاده نکنید تا از آسیب شنوایی کودک جلوگیری کنید.
  5. به دنبال عروسک های پولیشی باشید که به خوبی ساخته شده باشند. اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت ها محکم بوده و درزها و لبه ها به خوبی دوخته شده اند و نیز قابل شستشو با ماشین لباسشویی باشد. برای جلوگیری از خفگی ، هر نوع نوار یا قسمتی که شل باشد را جدا کنید. از اسباب بازی هایی که دارای اجزایی کوچک هستند که در صورت بلعیدن می توانند باعث خفگی شوند مانند چشم برخی از عروسک ها خودداری کنید.
  6. اسباب بازی های پلاستیکی محکم بخرید. اسباب بازی های ساخته شده از پلاستیک نازک ممکن است به راحتی بشکنند.
  7. از خرید اسباب بازی هایی که با مواد بازیافتی ساخته شده اند که می توانند مسمومیت ایجاد کنند خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که روی برچسب نوشته شده باشد: "غیر سمی".
  8. از خرید کیت های سرگرمی و مجموعه های شیمیایی برای کودکان کمتر از 12 سال خودداری کنید. آنها می توانند باعث آتش سوزی یا انفجار شوند و ممکن است حاوی مواد شیمیایی خطرناک باشند. اطمینان حاصل کنید که فرزند بزرگتر شما می داند چگونه با خیال راحت این نوع اسباب بازی ها را انجام دهد.
  9. اسباب بازی های برقی باید از لحاظ ایمنی تأیید شده باشند. برچسب آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی وجود ندارد.

      10. هنگام خرید اسباب بازی های گهواره ای مراقب باشید. اشیاء نرم ، قسمتهای گشاد یا هرگونه اشیایی که می توانند خطر خفه شدن یا آویزان شدن را افزایش دهند باید از گهواره دور نگه داشته شوند. اگر کودک شما پنج ماهه است و یا برای بلند شدن شروع به فشار آوردن به دست و زانوی خود میکند هر اسباب بازی که به صورت آویزی از آن استفاده میشود باید از دسترس کودک خارج شود. این اسباب بازی ها می توانند باعث خفگی کودک شوند.

انتخاب اسباب بازی های مناسب برای سن مناسب:

توصیه های سنی در مورد اسباب بازی ها می تواند بسیار مفید باشد و اطلاعات مفیدی را درباره موارد زیر در اختیار شما میگذارند:

ایمنی اسباب بازی (برای مثال ، در صورت وجود خطر خفگی احتمالی)

 توانایی کودک برای بازی با اسباب بازی

 توانایی کودک در درک نحوه استفاده از اسباب بازی

 نیازها و علاقه ها در سطوح مختلف رشد کودک

https://www.healthychildren.org/English/safety-prevention/at-home/Pages/How-to-Buy-Safe-Toys.aspx

دیدگاه شما

دیدگاه
whatsapp