10 ایده برای اسباب بازی ها و بازی های مقرون به صرفه

بچه ها از بازی کردن لذت میبرند و واقعا به اسباب بازی های بزرگ و گران قیمت برندهای معروف احتیاج ندارند تا سرگرمشان کنند. در اینجا بازی ها و اسباب بازی های ارزان و آسانی معرفی شده اند که می توانید در خانه  آنها را درست کنید و بچه ها را ساعت ها سرگرم نگه دارید.

1. آثار هنری

هیچ چیزی جای یک قطعه هنری که خودتان آن را درست کردید نمیگیرد! نیازی به کتاب های رنگ آمیزی فانتزی نیست ، فقط یک کاغذ ساده ،  چند عدد مداد رنگی ، قلم ، رنگ های خانگی ، چسب و یا هر نوع مواد کلاژ که بتوانید ازآن استفاده کنید کافی است تا یک اثر هنری خلق کنید. از فرزندانتان راجع به کارهای هنری اش سؤال کنید تا کمی بیشتر در مورد آنچه درست کرده بدانید.

2. بادکنک

اکثر بچه ها بالن ها و بادکنک ها را دوست دارند ، به خصوص هنگامی که برای گرفتن آنها دنبالشان می دوند و تلاش می کنند.

3. حباب ها

بچه ها عاشق حباب هستند! با این کار میتوانید هم کمی پول ذخیره کنید و هم سرگرم شوید.

4. جعبه های مقوایی

 جعبه های مقوایی بزرگ برای تبدیل به اتومبیل و اتوبوس بسیار عالی هستند ، یا اگر کمی خلاق تر باشید می توانید برای آنها پنجره و در بسازید و آنها را به خانه عروسکی یا قلعه تبدیل کنید. میتوانید از جعبه های کوچک تر به عنوان تخت عروسکی یا حتی بلوک های ساختمانی استفاده کنید. 

5. گل بازی

 کودکان و نوجوانان عاشق بازی با خاک رس و ساختن چیزهای خاص خود هستند. می توانید از خاک رس در خانه خودتان خشت درست کنید و با آن چیزهای مختلف بسازید. از گلدان ها و حیوانات گرفته تا عروسک ها، اعداد ، فسیل ها ، زیور آلات و موارد دیگر.

6. طبل

 بچه ها دوست دارند سر و صدا ایجاد کنند. میتوانید با استفاده از قابلمه ها ، گلدان ها و قاشق های چوبی به راحتی  یک طبل ساده درست کنید. سعی کنید با استفاده از چیزهایی که در خانه دارید این طبل را درست کنید مانند قوطی ها.

7. بادبادک

با استفاده از یک کیسه پلاستیک سبک ، یک بادبادک ساده درست کنید. کیسه را بگیرید، به دسته های آن بند ببندید و پشت دوچرخه کودکتان ببندیدش. یک فکر ایده آل برای یک روز آفتابی که باد می آید!

8. تمبر سیب زمینی

یک بازی کلاسیک و امتحان شده! تمبرهای سیب زمینی سرگرم کننده و ارزان هستند و تهیه آن در خانه بسیار آسان است. کودکان نو پا و پیش دبستانی عاشق این هستند که دست هایشان را کثیف کنند و کارهای هنری فوق العاده ای را خلق کنند.

9. بطری های آب

برای درست کردن این اسباب بازی یک بطری پلاستیکی را با سنگ ، دانه ، ماکارونی خشک یا برنج پر کرده و درب آن را محکم ببندید. برای ایجاد صداهای مختلف می توانید از انواع بطری ها و مواد مختلف درون آن استفاده کنید. همچنین می توانید بطری پلاستیکی شفاف را با آب پر کرده وبه آن اکلیل اضافه کنید تا جذاب تر و سرگرم کننده تر شود.

10. اسلایم و خمیر بازی

 کودکان و بچه های پیش دبستانی عاشق بازی با خمیر هستند. با کمی چسب چوب و مایع ظرفشویی میتوانید یم اسلایم بسازید. میتوانید کمی رنگ های خوراکی به آن اضافه کنید تا بازی را هیجان انگیز تر کنید!

دیدگاه شما

دیدگاه
whatsapp