چگونه عروسک های پولیشی را تعمیر کنیم و به این دوستان مخملی یک زندگی جدید بدهیم؟

علی رغم تمام تلاش های ما ، حوادث بلاخره رخ می دهد ، اسباب بازی ها آسیب می بینند و بچه ها به خاطر این موضوع گریه میکنند. بنابراین ، وقتی عروسک کودک عزیز  و کوچک شما خراب شد ، چه باید کرد؟ تسلیم نشوید و ارزیابی کاملی انجام دهید و ببینید آیا با کمی خلاقیت میتوان این مشکل را حل کرد؟  

به عنوان پدر یا مادر ، ما از دیدن اینکه عروسک فرزند دلبندمان خراب شده باشد ناراحت میشویم. اینکه کودک ما فکر کند بهترین دوست او ممکن است قابل تعمیر نباشد بسیار برایش ناراحت کننده است. البته ممکن است شما از آن عروسک خاص دوتا تهیه کنید تا در چنین مواقعی از آن یکی استفاده کنید. این گزینه عالی است اما آیا واقعاً جواب می دهد؟ برادرزاده من دو زرافه کاملا یکسان دارد ، اما به هیچ وجه گول نمی خورد که کدام یک از آنها اصلی و کدام یک "کمکی" است.

راه دیگر برای جلوگیری از آسیب دیدن اسباب بازی این است که نگذاریم اسباب بازی از خانه خارج شود مگر در موارد خاص. ما این کار را می کنیم ، اما هنوز هم نگرانم - گاهی اوقات بزرگترین آسیب ها در خانه اتفاق می افتند.

راهی به جز یاد گیری تعمیر عروسک باقی نمی ماند!

 تعمیر عروسک پولیشی

کودک خود را درگیر کنید

این جور چیزها برای یک کوچولو ترسناک است. و مانند هر تجربه جدید ، دانستن اینکه انتظاری چه  چیزی را باید داشته باشید و درگیر شدن در این روند می تواند آسان تر شدن آن کمک کند. من دریافتم که غذاهایی که دخترم به طور معمول آنها را حتی لمس هم نمی کند هنگام شام و وقتی که می تواند در پخت و پز و تهیه غذا کمک کند ، برای او کاملا عادی می شوند. فکر میکنم که تعمیر عروسک هم به همان شیوه کار می کنند.

بنابراین ، کیت پزشکی را بیرون بیاورید ، بگذارید فرزندتان مسئولیت را بر عهده بگیرد و مشکل را تشخیص دهد ، در مورد راه هایی که می توانید آن را برطرف کنید صحبت کنید ، در مورد اینکه اگر برطرف نشد چه خواهید کرد صحبت کنید. فقط صحبت کنید .

 

وحشت نکنید

هر تعمیراتی که انجام می دهید احتمالاً بی عیب و نقص نخواهد بود ، اما احتمالاً نهایت  چیزی نیست که کودک شما در مورد اسباب بازی خود دوست دارد. یک خرس محبوب با بازوی گمشده هنوز یک خرس دوست داشتنی است. امیدوار باشید که بتوانید اسباب بازی را نجات داد. "خرگوش مخملی" همیشه داستان مورد علاقه من بوده است  و مطمین هستم که کمی لباس اضافی در درون یک اسباب بازی آن را به "واقعی" بودن نزدیک می کند. پس داخل آن را با لباسهای اضافی پر کنید.

 

میزان خسارت را بسنجید

  تمام قطعات گمشده را پیدا کنید (هرچقدر هم که کوچک باشد ، بعداً به تعمیرات کمک می کند). ببینید آیا یک شست وشوی اساسی کمکی  میکند؟ هر قطعه از دست رفته را جمع کنید. تصویری از اسباب بازی زمانی که در شرایط خوب بوده برای رفرنس پیدا کنید. کودک شما می تواند کمک بزرگی به همه این وظایف کند و اینکه کاری برای انجام دادن داشته باشد می تواند نگرانی کمتری نسبت به مشکل ایجاد کند.

 

مواد داخل عروسک را دربیاورید و عروسک را بشویید

ممکن است نیازی به این مرحله نداشته باشید ، اما شستشو بدون مواد داخل عروسک بسیار راحت تر است و جایگزینی یا تعمیر مجدد آن می تواند اسباب بازی را 100 درصد بهتر نشان دهد.

 

اکثر اسباب بازی ها دارای لکه ای به طول چند اینچ (معمولاً در امتداد پشت خود) هستند که از همان محل، عروسک پر شده و با دست بخیه زده شده اند. دوخت در اینجا اغلب با بقیه درزها متفاوت بوده و شلتر و راحت تر برداشته می شود.. پس از یافتن نخ ، آن را با دقت با قیچی بریده و درز را کمی باز کنید. اگر نتوانستید نقطه ای مناسب را پیدا کنید ، می توانید مواد پر شده را از طریق محل آسیب برداشته یا در صورت لزوم ، درز آن را برش دهید و بعداً با دقت آن را بدوزید تا بسته شود (این ممکن است شکل اسباب بازی را کمی تغییر دهد ). دخترم این عمل را جراحی اسباب بازی را مینامد و فکر می کند خیلی جالب است.

 

بعد ، یک کاسه بزرگ بیرون بیاورید ، از آن یک حمام حبابی بسازید، آن را با آب گرم و مواد شوینده ملایم پر کنید. اسباب بازی را در آن بچرخانید و در صورت لزوم به آرامی مسواک بزنید ، اجازه دهید بچه هایتان در حباب ها سرگرم شوند. با آب آن را خوب بشویید تا شفاف شود. پس از اتمام کار آن را بیرون آویزان کنید تا خشک شود.

 

هر اندام یا گوش از دست رفته را دوباره وصل کرده و پر کنید

اکنون زمان آن است که هر اندام یا گوش جدا شده ای را دوباره بهم متصل کنید. اتصال این قطعات قبل از پر کردن عروسک خیلی راحت تر خواهد بود. برای این مرحله از اینکه اسباب بازی را به داخل برگردانید نترسید ، این باعث می شود یک عروسک تمیزتر تعمیر شود. از اندام های دیگر به عنوان راهنمای ترمیم خود استفاده کنیدممکن است با یک دوخت مستقیم با چرخ خیاطی  استفاده کنید و یا با دست کوک بزنید.

در این مرحله اسباب بازی را به آرامی پر می کنیم. این به بازسازی شکل کلی کمک می کند و ترمیم برخی سوراخ ها را آسان تر می کند. من پیشنهاد می کنم به جای تلاش برای استفاده مجدد از چیزهای قبلی که برداشته اید ، چیزهای جدید خریداری کنید و داخل عروسک را پر کنید، زیرا شکل بهتری به شما می دهد.

 

بخیه و تعمیر

من از کوک نردبانی برای بستن درزهای ریز مستقیم استفاده می کنم. اطمینان حاصل کنید که دو انتهای درز شما به خوبی محکم شده است و گره ها را درون آن پنهان کنید.

برای سوراخ های بزرگتر ، میتوانیم از پارچه ای متناسب یا یک پارچه مکمل زیبا به عنوان وصله پیدا کنم. به فرزندتان اجازه دهید پارچه مورد علاقه خود را برای ترمیم آسیب دیدگی اسباب بازی خود انتخاب کند (پارچه های نمدی ، پارچه های ژاکت های نمدی و فلانل ها به خوبی کار می کنند). بسته به محل سوراخ ، و پارچه ای که انتخاب می کنید ، پارچه را درون سوراخ قرار دهید و به آرامی لبه های وصله خود را زیر درز سوراخ جمع کنید و آن را با یک بخیه محکم کنید .

 

 

 

مواد داخل عروسک را صاف کرده و ببندید

هنگامی که همه سوراخ ها را وصله کردید ، مواد داخل عروسک را تنظیم کرده و بیشتر اضافه کنید تا اسباب بازی پر و محکم شود ، مخصوصاً زیر وصله ها و سپس درزی را که درست کردید بدوزید - من برای این کار نیز از دوخت نردبانی استفاده می کنم. اطمینان حاصل کنید که دو انتهای درز به خوبی محکم شده اند و گره های خود را در داخل اسباب بازی پنهان کنید.

دیدگاه شما

دیدگاه
whatsapp