عروسک پولیشی چیست؟

دلایل محبوبیت عروسک‌های پولیشی

اسباب بازی یکی از زیباترین و موثرترین فعالیت‌ها در جهت شکوفایی و رشد کودک است، در واقع پل ارتباطی بین دنیای بزرگسالان و کودکان برای جستجو، شناخت و آمادگی برای آینده است. کودک با استفاده از اسباب بازی و عروسک می‌تواند استعدادها، توانایی‌ها، خواسته‌های خود را نشان دهد و به شناخت شخصیت خود کمک کند.

کودک همراه با عروسک خود در موقعیت‌های مختلف و  تمایلات گوناگون قرار می‌گیرد و سعی در ارتباط و آگاهی بیشتر با محیط اطراف دارد. عروسک هم صحبت، همراه همیشگی و دارای ارتباطی عمیق و گسترده با کودک است و نشان دهنده این موضوع است که ارتباط کودک با عروسک یک رابطه ساده و بی‌ارزش نیست.

عروسک فراتر از یک اسباب بازی ساده برای گذراندان وقت و ایجاد سرگرمی است بلکه دارای جایگاهی ویژه در رشد روحی و جسمی کودک است. بنابراین انتخاب مناسب‌ترین عروسک یکی از مواردی است که همواره باید به آن توجه داشت. یکی از بهترین انواع عروسک‌ها نوع پولیشی آن می‌باشد که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه این صنعت و علاقه مندان از آن قرار گرفته است.

راز جذابیت عروسک‌های پولیشی چیست؟

در سال‌های اخیر تنوع طراحی و ارائه عروسک‌ها در جهت تأمین نیاز کودک با هر سلیقه‌ای میسر شده است و می‌توان به آسانی اقدام به بررسی و خریداری انواع آن در فروشگاه‌های اینترنتی کرد. عروسک‌ها از لحاظ جنس، نوع ساخت و شکل دارای انواع مختلفی هستند که در اینجا به معرفی یکی از زیباترین و محبوب‌ترین آنها می‌پردازیم. پولیشی یا همان پلاشی (Plushy) یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین اقسام عروسک در جهان است، که نخستین بار به صورت انبوه در سال ۱۸۸۰ در کشور آلمان تولید و توزیع شدند.

پر کردن عروسک پولیشی

با کیفیت‌ترین پارچه‌های مورد استفاده در تولید عروسک پولیشی

عروسکهای پولیشی با برش و دوخت پارچه‌ ای، دارای ساختاری نرم و قابل قابل انعطاف است. الیافی مناسب و ضد حساسیت با پارچه کرک دار نرم و حوله ای پارچه های پنبه ای و کتانی و که در نهایت پر کردن آنها با الیاف مختلف ساخته می‌شود. برای ساختن دیگر قسمت های عروسک نیز از انواع چشم و دهان پلاستیكی ثابت و متحرک با مواد مرغوب استفاده می شود. این عروسک‌ها به نام‌های دیگری از قبیل: plush toy ،snuggies toy و cuddly toys نیز معروف می‌باشند.

این عروسک‌ها مدام در معرض انواع آلودگی‌ها و میکروب‌ها قرار دارند و این موضوع باعث نگرانی بسیاری از والدین شده است، اما نکته قابل توجه این است که قابلیت شستشو و از دست ندادن فرم اولیه باعث شده است که برای افرادی که به نظافت و پاکیزگی عروسک‌ها و  اسباب بازی‌های کودکان اهمیت می‌دهند بسیار گزینه مناسبی باشد.

تصویر پارچه عروسک های پولیشی

برای پر کردن عروسک‌های پولیشی از الیاف پلی استر و پلی اکریل نایلونی که دارای قابلیت شستشو و ضد حساسیت استفاده می‌شود که دارای وزنی کم و خاصیت فنری با ساختار مولکولی یکپارچه و میزان جذب رطوبت بسیار کم، که رشد و تکثیر باکتری‌ها را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد، استفاده از این الیاف باعث شکل دهی بسیار منظم به ظاهر عروسک و وزن بسیار پایین آن با توجه به ویژگی های فیزیکی کودک در نظر گرفته شده است.

ظاهری مناسب با توجه به ویژگی روانشناختی ذهن کودک، جنس مقاوم هنگام شستشو، لطافت و عدم ایجاد حساسیت، این نوع عروسک را در لیست بهترین گزینه برای خلق دنیای زیبای کودکان قرار داده است. فروش بالا و علاقه کودکان به این نوع از عروسک‌ها باعث شده است که برندهای بزرگ این صنعت نیز دست به تولید انبوه این عروسک‌ها بزنند.

این نوع از عروسک‌ها به اشکال حیوانات، شخصیت‌های کارتونی محبوب، عروسک‌های ولنتاین، عروسک‌های دکوری و عروسکهای آویز در سایزهای بزرگ و یا کوچک طراحی و ساخته شده‌اند. الیاف نرم و ظاهری لطیف و گاهی کمدی حس زیبایی به کودکان و انسان می‌دهد که همین نکته خرید و محبوبیت آن را چندین برابر کرده است. همچنین قیمت عروسک های حیوانات بسیار متفاوت بوده و متغیر است.

چرا فروشگاه اینترنتی پولیشی؟

خرید حضوری عروسک نیازمند وقت کافی و همچنین صبر و حوصله بسیار است که با توجه به شلوغی‌ها، ترافیک‌های سرسام آور و حتی آلودگی هوا، خرید اینترنتی و باخیال راحت از خانه و یا محل کار می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

در فروشگاه اینترنتی پولیشی سعی در تهیه و طراحی بهترین عروسک‌های پولیشی با بهترین متریال ها و مناسب برای انواع سنین همراه با مشاوره خرید رایگان شده است. تنوع گسترده از انواع عروسک‌های فانتزی، انواع حیوانات، شخصیت‌های محبوب کارتونی، عروسک‌های مدل دخترانه و پسرانه، عروسک‌هایی برای مناسبت‌های گوناگون و متناسب با سلایق و علایق گوناگون، به راحتی قابل تهیه و خریداری است تا بتواند خاطره‌ای زیبا و دوست داشتنی از عروسک پولیشی در لحظات و ذهن به جای بگذارد.

دیدگاه شما

دیدگاه

نظرات 1

avatar
قیمتش درمجموع با پست چندمیشه
۱۳۹۸/۹/۱۱
whatsapp