4 نکته مهم در انتخاب عروسک پولیشی

انتخاب اسباب بازی های پولیشی و ایمن راهی مهم برای محافظت از کودک شماست. به دنبال اسباب بازی هایی باشید که از مواد قابل شستشو ، مقاوم در برابر شعله و غیر سمی ساخته شده اند. اطمینان حاصل کنید که اسباب بازی فاقد رشته ، قطعه های جدا شونده و سایر خطرات باشد. اسباب بازی را انتخاب کنید که برای گروه سنی کودک شما مناسب باشد و همیشه کودک خود را هنگام بازی تماشا کنید و توجه داشته باشید که با اسباب بازی های امن بازی کند. این چهار نکته را همیشه در نظر داشته باشید:

هنگامی که یک اسباب بازی پر از باتری را به کودکتان میدهید مراقب باشید. باتری ها خطر جدی برای بچه ها دارند. اگر کودک شما یک اسباب بازی پولیشی با باتری می خواهد ، اطمینان حاصل کنید که برای باز کردن پیچ ها باید حتما از پیچ گوشتی استفاده شود و با دست باز نشودبه کودک خود یک اسباب بازی پولیشی با باتری ندهید که به راحتی باز شود. اگرچه بعید است کودک شما بتواند صفحه باتری را باز کند ، اما ارزش خطر کردن را ندارد.

اسباب بازی هایی که روشن می شوند ، میرقصد یا فعالیت دیگری انجام دهد ،حتما با باتری کار میکنند. البته روی اسباب بازی ها و برچسب آنها این نکته را درج میکنند.

هر از گاهی اسباب بازی های باتری درا را از نظر نشت اسید باتری بررسی کنید. اسید باتری در پشت صفحه باتری یک تغییر رنگ ایجاد می کند. ممکن است رنگ آن قهوه ای یا سفید باشد. باتری هایی را که نشت اسید باتری دارند را دور بریزید ، صفحه باتری اسباب بازی را تمیز کرده و باتری های تازه را جایگزین کنید.

اسباب بازی های سبک و با اندازه مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال از دادن یک گوریل غول پیکر پولیشی به کودک خود خودداری کنید. اسباب بازی های خیلی بزرگ و  یا سنگین برای کودک ناامن هستند. اگر یک عروسک پولیشی سنگین سقوط کند میتواند به کودک شما آسیب برساند و یا باعث خفگی کودک شود.

نگه داری عروسک

دستورالعمل های سنی را دنبال کنید. اسباب بازی‌های پولیشی ایمن دارای برچسبی است که والدین را در مورد سن مناسب برای استفاده از این اسباب بازی خاص آگاه می‌کند. به عنوان مثال ، ممکن است با یک اسباب بازی پولیشی روبرو شوید که روی بسته آن نوشته شده است: "برای کودکان 2 سال به بالا". این بدان معناست که کودکان زیر دو سال نباید با آن اسباب بازی بازی کنند. در این حالت ، اگر کودک شما کمتر از دو سال دارد ، به دنبال یک اسباب بازی ایمن تر بگردید و این توصیه ها را جدی بگیرید.
اسباب بازی های قدیمی را انتخاب نکنید. اگر یکی از اقوام مسن پیشنهاد یک اسباب بازی پولیشی قدیمی را برای فرزندش استفاده میکرد به شما داد ، با کمال تشکر این پیشنهاد را رد کنید. اسباب بازی های قدیمی ممکن است از استانداردهای ایمنی فعلی برخوردار نباشند و بدون بسته بندی اصلی شما هیچ راهی برای دانستن این موضوع نخواهید داشت. بعلاوه ، این اسباب بازی ها خیلی سریع فرسوده می شوند و به احتمال زیاد درزهایش باز می شوند.
اطمینان حاصل کنید که اسباب بازی پولیشی در برابر شعله مقاوم باشد. هنگام بررسی اسباب بازی به برچسب مراقبت یا جعبه اسباب بازی توجه کنید و به دنبال کلمه "اسباب بازی مقاوم در برابر شعله" یا "ضد شعله"  بگردید. معنی آن این است که اسباب بازی به راحتی آتش نمی گیرد. اسباب بازی های پولیشی که به راحتی آتش می گیرند برای نوزادان ایمن نیستند.

دیدگاه شما

دیدگاه
whatsapp