پانزده کارتون برتر برای کودکان

کوکو (Coco)

این فیلم پر شور و انرژی محصول مشترک دیزنی و پیکسار است که از روز مردگان مکزیک الهام گرفته و برنده دو اسکار بهترین کارتون و بهترین ترانه در سال 2017 شده است.

کارتون کوکو Coco

پسربچه‌ای به نام میگل از ته دل می‌خواهد یک نوازنده بشود اما بسیاری از بستگانش از نواختن موسیقی منعش کرده‌اند. او به طور جادویی به سرزمین مردگان منتقل می‌شود و در خلال ماجراهایی متنوع در مورد خانواده و عشق جاودان و سنت‌های خانوادگی‌اش اطلاع پیدا می‌کند. خودتان را آماده کنید که قرار است در طول فیلم خیلی گریه کنید!

وال ای (WALL-E)

کارتون وال ای Wall-e

دیالوگ زیادی، مخصوصا در نیمه اول فیلم، ندارد. اما بچه‌ها باز هم مجذوب آن خواهند شد. «وال ای» که مخفف « Waste Allocation Load Lifter Earth-class» است، آخرین ربات روی زمین می‌باشد که کار اصلی‌اش جمع‌آوری زباله‌های باقی‌مانده از دوران گذشته است. اما بعد از ملاقات یک ربات خانم به نام ایو (EVE) احساسات جدیدی را کشف می‌کند. آن‌ها به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز کهکشانی می‌روند که به بچه‌ها پیامی مهم در مورد حفاظت از کره زمین می‌دهد.

یخ‌زده (Frozen)

انیمیشن یخ زده فروزن Frozen

چطور ممکن است فیلمی که هر نوجوانی را به خود جذب می‌کند در لیست ما نباشد؟! آنا و السا، با صدای کریستن بل و ایدینا منزل، دو خواهراند که کاملا متفاوت از هم می‌باشند. از طرفی السا یک ملکه برفی است که نفرین کرده هرکس و هرچیزی به یخ تبدیل شود. در‌حالی‌که آنای خوش‌معاشرت دلش می‌خواهد با آدم‌های جدید ملاقات کند و درها را به روی پادشاهی آرندل که بسیار به آن‌ها نزدیک است باز کند، السا خودش را از تمام دنیا مخفی می‌کند. وقتی السا آرندل را تبدیل به یخ می‌کند به کوهستان می‌گریزد. آنا به همراه اُلاف، یک آدم برفی خدمت‌گذار،عجیب و وفادار با کلی خل‌بازی، کریستوف کوه‌نورد و یک گوزن شمالی دوست‌داشتنی به دنبال السا می‌رود. هشدار: همه آهنگ‌ها در ذهن شما ماندگار خواهد شد.

 سیندرلا (Cinderella)

انیمیشن سیندرلا Cinderella

دیزنی می‌داند که چطور یک داستان جادویی سر هم کند. سیندرلا داستان یک دختر دوست‌داشتنی را روایت می‌کند که عاشق یک شاهزاده می‌شود. هم‌چنین موش‌های پرجنب و جوشی که دوست سیندرلا هستند، یک سگ قهرمان بی دست و پا، یک فرشته نجات، ترانه‌های زیبا و یک نامادری شیطان‌صفت در این داستان وجود دارند که همگی شما را مسحور خود می‌کنند. بچه‌ها عاشق تماشای این خواهند شد که چطور پرنده‌ها و موش‌ها لباس سیندرلا را برای مجلس رقص آماده می‌کنند و بعد هنگامی‌که خدمت‌گذار شاهزاده بدون پیدا کردن کفش شیشه‌ای دارد خانه را ترک می‌کند سیندرلا را از اتاق زیر شیروانی نجات می‌دهند.

 پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid)

انیمیشن پری دریایی کوچولو The Little Mermaid

در این فیلم دیزنی به زیر دریا می‌رویم. جایی که یک پری دریایی کوچولو به نام آریِل بعد از این‌که عاشق یک شاهزاده می‌شود آروز می‌کند به یک انسان تبدیل شود. به‌همین‌خاطر آریل با اورسلا، جادوگر دریای شرارت، معامله‌ای می‌کند که اورسلا در ازای صدای دلنواز خوانندگی آریل به او پاهای انسانی بدهد تا بتواند عشق واقعی را روی زمین پیدا کند. این فیلم پر از آهنگ‌های باورنکردنی است و فهرست بزرگی از شخصیت‌ها را شامل فلاندر (ماهی زرد استوایی دوست آریل) و سباستین خرچنگ به نمایش درمی‌آورد.

 کوبو و دوتار (Kubo and the Two Strings)

انیمیشن کوبو و دوتار Kubo and the Two Strings

یک شبح انتقام‌جو به دنبال کوبو جوان است. در حالی که کوبو سعی دارد از این شبح فرار کند با یک میمون (با صدای شارلیز ترون) و یک سوسک (با صدای متیو مک کانهی)  ملاقات می‌کند و  این دو باهم به کوبو کمک می‌کنند تا رازهای گذشته‌اش را رمزگشایی کند و از داستان واقعی پدر سامورایی افسانه‌ای‌اش آگاه شود. کوبو در طول راه نیاز خواهد داشت از ساز دوتار جادویی‌اش استفاده کند تا با اشباح و هیولاها مبارزه کند.

 خوش‌قدم (Happy Feet)

انیمیشن خوش قدم Happy Feet

مامبل (با صدای الیجا وود) یک پنگوئن امپراتور جوان با زندگی شیرینی در جنوبگان است، اما یک مشکل دارد. همه پنگوئن‌های دیگر می‌توانند با نواهای آهنگین‌شان به همسرشان اظهار عشق کنند اما مامبل نمی‌تواند ریتم را حفظ کند. وارد زندگی خوش‌قدم شوید! بچه‌ها تماشای رقص پا و شیوه عشق ورزیدن و جواب بله گرفتن او را دوست خواهند داشت.

 گیسو کمند (Tangled)

انیمیشن گیسو کمند Tangled

این فیلم انگیزشی برگرفته از افسانه راپونزل می‌باشد که بسیار دیدنی است. مندی مور صداپیشگی شاهزاده خانوم باهوشی را می‌کند که دلش می‌خواهد زندگی کسل کننده‌اش در برج را ترک کند. زمانی‌که با پسری قانون‌شکن به نام فلین رایدر فرار می‌کند، بالاخره حقیقت را در مورد خانواده واقعی‌اش می‌فهمد و این‌که قادر به انجام چه کارهایی است و این‌که توانایی بی حد و مرزش به وجود موهای زیبایش وابسته نیست. داستانی درباره نیروی قوی دخترانه برای تمامی سنین!

 داستان اسباب‌بازی‌ها (Toy Story)

انیمیشن داستان اسباب ‌بازی ها Toy Story

اولین فیلم از سری داستان اسباب‌بازی‌ها اندی جوان که اسباب‌بازی‌های محبوبش را به بچه‌ها معرفی می‌کند. فقط چند شخصیت داستان را نام می‌بریم: یک دانیاسور تی رکس بامزه، کلانتر وودی، یک سگ واینر و اسلینکی. وقتی اندی برای تولدش یک فضانورد اسباب‌بازی جدید و لوکس به اسم باز لایتر کادو می‌گیرد، وودی که قبلا اسباب‌بازی مورد علاقه اندی بوده یک کوچولو احساس حسادت می‌کند. اما بعدا اسباب‌بازی‌ها باید باهم متحد بشوند تا باز را نجات دهند و به اندی که با خانواده‌اش در حال جابه‌جایی به خانه جدید است سفت بچسبند.

 همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro)

انیمیشن همسایه من توتورو My Neighbor Totoro

دختر جوانی به نام ساتسوکی (با صدای داکوتا فانینگ) در سال 1958 در ژاپن به خاطر مریضی مادرش به همراه خانواده به منطقه‌ای ییلاقی نقل مکان می‌کنند. در خانه جدید موجوداتی جادویی ظاهر می‌شوند و ساتسوکی را به سمت جنگلی پر از الهامات فراتر از خیال می‌برند. یک حیوان بزرگ شبیه خرگوش به نام توتورو که نگهبان جنگل است به ساتسوکی کمک می‌کند تا در دنیایی از تغییر پیش رود و به محیط و زندگی جدیدش عادت کند.

 پیتر پن (Peter Pan)

انیمیشن پیتر پن Peter Pan

این فیلم بر اساس اثر جاودانه جی.ام.بری است. پیتر پن فیلمی است برای کودکانی که هیچ‌وقت نمی‌خواهند بزرگ شوند. یک شب پَن به آپارتمان خانواده دارلینگ در لندن پرواز می‌کند. جایی که وندی و دو برادرش در آن‌جا ساکن هستند. پیتر پن و تینکربل، دوست پری‌مانندش، بچه‌ها را با خود به ناکجاآباد می‌برند. جایی‌که بچه‌ها هیچ‌وقت مجبور نیستند بزرگ شوند. آن‌ها در آن‌جا با پری دریایی، پسران گمشده، شاهزاده لی لی ببری ملاقات می‌کنند و باید کاپتان هوک را شکست دهند.

 پونی کوچولوی من (My Little Pony: The Movie (2017))

انیمیشن پونی کوچولوی من My Little Pony The Movie

همه پونی‌های محبوب کودکانتان در این فیلم جذاب یورتمه می‌روند. توایلایت اسپارکل، اپل جک، رینبو دَش، پینکی پای، فلاترشای و ریریتی به راه می‌افتند تا نیروی تاریکی که می‌خواهد قلمرو پونی‌ها را تصاحب کند خاموش کنند. در راه متوقف کردن نیروی سیری‌ناپذیر پادشاه طوفان (با صداپیشگی لیو شرایبر که به بدجنسانه‌ترین شکل اجرا شده) یاد می‌گیرند که دوستان واقعی بودن چه معنایی دارد.

 موآنا (Moana)

انیمیشن موآنا Moana

موآنا، به خاطر ضریب هوشی بالای لین مانوئل میراندا، بچه‌ها را به یک سفر حماسی می‌برد و به آن‌ها درس مهمی در مورد اعتماد به نفس و افتخار به هویت فردی می‌آموزد. موآنا نوجوانی است که برای دانستن راز جزیره‌ بومی‌اش بی‌تابی می‌کند و نگران نجات جان مردمش است. او در یک ماموریت جسورانه با نیمه‌خدایی به نام مائوی (با صدای دواین جانسون) و یک خرچنگ بسیار حریص و گروهی از موجودات دیگر ملاقات می‌کند.

 شیرشاه (The Lion King)

انیمیشن شیرشاه The Lion King

سیمبا، توله شیر جوان، می‌خواهد پا جای پای پدرش که سلطان جنگل است بگذارد. (آهنگ غمگین لطفا!) اما زمانی‌که پدرش زیر دست و پای گله ی رم‌کرده می‌میرد، سیمبا مجبور می‌شود تا با اُسکار، عموی شیطان‌صفتش، مبارزه کند و پادشاهی برحقش را پس بگیرد. شخصیت‌های فراموش‌نشدنی‌ای مانند تیمون میرکت و پومبا گراز باعث خوشحالی کل خانواده می‌شوند و چه کسی می‌تواند آن حس زیبای آهنگ عالی «هاکونا ماتاتا» را از یاد ببرد؟ این واقعا فوق العاده است.

 در جست‌وجوی نمو (Finding Nemo)

انیمیشن در جست و جوی نمو Finding Nemo

نموی ساده‌دل و دوست‌داشتنی یک دلقک‌ماهی جوان است که دلش می‌خواهد دنیای فراتر از پوسته خانه‌اش را کشف کند. هنگامی‌که نمو خیلی دورتر از مارلین، پدرش، شنا می‌کند، یک غواص او را می‌گیرد و مارلین مجبور می‌شود جست‌وجویی ناامیدانه را برای پیدا کردن پسرش آغاز کند. درهمین‌حال نمو باید از دست یک کوسه و خطرات دیگر قسر در برود. او هم‌چنین با یک ماهی آبی شوخ‌طبع و دوست‌داشتنی به نام دوری، که از فقدان حافظه کوتاه‌مدت رنج می‌برد، آشنا می‌شود.

دیدگاه شما

دیدگاه
whatsapp