عروسک پولیشی با کیفیت

امروزه بازار عروسک های پولیشی پر از اسباب بازی‌های زیبا است که قیمت و کیفیت‌های متفاوتی دارند. اما در انتخاب عروسک‌های پولیشی برای کودکان، ایمنی مهمترین مسئله است. با ما همراه باشید تا متوجه شوید والدین چگونه می توانند جوانب مثبت و منفی اسباب بازی‌های پولیشی را تشخیص دهند.

 

 عروسک پولیشی با کیفیت پوکمن

5 نکته برای انتخاب یک عروسک پولیشی با کیفیت

1 - صرف نظر از مدل زیبا و دوست داشتنی ببینید آیا ظاهر کار خوب است؟

تولید کننده های رسمی معمولا ایده های زیادی را در طراحی نمونه ای از اسباب بازی های پولیشی به کار میبرند و کارگاه های کوچک محلی فقط از مدل های دیگران تقلید می کنند و اغلب از مواد بی کیفیت تر استفاده می کنند. در نتیجه ، شما در بازار اسباب بازی ، همان عروسک را با همان اندازه و مدل پیدا خواهید کرد ، اما قیمت ها از بسیار نا چیز تا گران تغییر میکنند، زیرا استفاده از مواد بهتر ، کار با جزئیات بیشتر و دقیقتر ، به نیروی انسانی و منابع بیشتری نیاز دارد.

2 - به خوش دست بودن و مواد سازنده عروسک توجه کنید:

 هنگام خرید عروسک به نحوه دوخت و پارچه آن دقت کنید. پارچه عروسک باید بسیار نرم و بافت مخملی آن متراکم باشد و محکم دوخته شده باشد. توجه داشته باشید که بچه ها عروسک‌ها را با صورت خود لمس میکنند.

3 - ببنید عروسک با چه موادی پر شده است. اسباب بازی‌های پولیشی مرغوب اغلب از پنبه PP سفید استفاده می‌کنند.

 اگر عروسک در حمل و نقل یا جا به جایی خرد شود، می‌توان آن را به راحتی تعمیر کرد. وقتی آن را با دست فشار می‌دهید بسیار الاستیک است. عروسک‌های پولیشی ضعیف از پنبه سیاه چند منظوره پر می‌شوند و فقط نیمی از عروسک را را پر می‌کند و خاصیت الاستیکی آن هم بسیار ضعیف است.

4 - به قیمت عروسک ها توجه کنید.

 اگر عروسک در حمل و نقل یا جا به جایی خرد شود، می‌توان آن را به راحتی تعمیر کرد. وقتی آن را با دست فشار می‌دهید بسیار الاستیک است. عروسک‌های پولیشی ضعیف از پنبه سیاه چند منظوره پر می‌شوند و فقط نیمی از عروسک را را پر می‌کند و خاصیت الاستیکی آن هم بسیار ضعیف است.

چگونه از روی پارچه عروسک پولیشی را انتخاب کنیم:

مرحله اول: خوب نگاه کنید

به برچسب اسباب بازی پولیشی نگاه کنید، آیا شرح مفصلی از مواد تشکیل دهنده وجود دارد؟ آیا واضح و کامل است؟ آیا اطلاعات کامل است؟ به رنگ پارچه اسباب بازی پولیشی نیز نگاه کنید. رنگ پارچه اسباب بازی پولیشی بسیار طبیعی است، هیچ نقص و تفاوت رنگی ندارد ، اما رنگ و درخشش پارچه عروسک پولیشی بی کیفیت پس از رنگ های شیمیایی ، تغییر بسیار بزرگی خواهد کرد.

مرحله دوم: لمس کنید

پارچه عروسک پولیشی را با دست لمس کنید ، آیا نرم است ؟ آیا قاچ میخورد؟  آیا در تماس با پوست مناسب است ؟ آیا رنگ آن کمرنگ می شود؟ پارچه عروسک پولیشی بی کیفیت زبرو خشن است و صاف نخواهد بود.

مرحله سوم: بکشید

با دستان خود کرک پارچه را به آرامی بکشید. اگر مقدار کمی کرک در دستانتان آمد ، نگران آن نباشید اما اگر کرک زیادی داشت آنها را خریداری نکنید. این نشانه آن است که مواد انتخاب شده برای اسباب بازی عروسک پولیشی مرغوب نیست.

عروسک پولیشی با کیفیت

مرحله چهارم: بو کنید

اگر بوی خاصی وجود داشته باشد ، یا بوی ماده شیمیایی سنگین باشد ، چنین عروسک پولیشی از طریق مواد شیمیایی بی کیفیتی رنگ شده  و از نشانه های یک عروسک نا مرغوب است.

در حالی که با اسباب بازی عروسک پولیشی بازی می کنید ، باید به برخی نکات توجه خاصی کنید  تا عروسک پولیشی با دوام تری داشته باشید.

از منبع آتش دوری کنید: مواد اولیه عروسک های پولیشی قابل اشتعال است ، حتی یک جرقه می تواند عروسک پولیشی را بسوزاند و عواقب غیر قابل تصوری ایجاد می کند و به طور جدی ایمنی جان و مال مردم را به خطر می اندازد.از خوردن غذا و نوشیدنی اجتناب کنید: اگر غذا و نوشیدنی روی اسباب بازی های عروسک پولیشی باقی بماند ، موجودات کثیف زیادی مانند سوسک ، کپک و غیره را به خود جلب می کند و باعث می شود عروسک پولیشی به کالاهای خطرناکی تبدیل شوند.

از تجمع گرد و غبار و رطوبت جلوگیری کنید: اگر تجمع گرد و غبار جدی باشد ، یا اسباب بازی عروسک پولیشیبرای مدت طولانی در محیط مرطوب باشد ، تولید کنه ، باکتری و کپک آسان است ، که به سلامت مردم آسیب جدی می رساند.

از خشونت پرهیز کنید: با عروسک پولیشی نباید با خشونت بازی شود. مهم نیست که پارچه عروسک پولیشی چقدر خوب باشد، خشونت در دراز مدت باعث میشود پارچه آن کشیده و شکسته شود و سپس تکه های نزدیک ترک می خورد. همچنین ، روی هم انباشتن بیش از حد آنها می تواند شکل اصلی عروسک پولیشی را از بین ببرد.

نظافت منظم: عروسک های پولیشی به نظافت منظم نیاز دارند زیرا به طور دایم در معرض آلودگی و باکتری قرار دارند. قرار دادن عروسک در آفتاب در آخر هفته نیز می تواند در استریل کردن عروسک موثر باشد.

دیدگاه شما

دیدگاه
whatsapp