شخصیت های کارتونی مشهور سال ۲۰۲۰ را بشناسید

شخصیت های کارتونی مشهور سال ۲۰۲۰ را بشناسید

مینیون هاMinions

انیمیشن مینیون‌ها Minions داستان سرگذشت مینیون‌ها قبل از آشنایی با گرو هستش مینیون‌ها موجودات زرد کوچولویی هستند که از ابتدای دوران وجود داشتند و از میکروارگانیسم‌های کوچک تک‌سلولی در طول سال‌ها و قرن‌ها تکامل پیدا کردند و در تمام این مدت هدفشون اینه که به بدذات‌ترین اربابان خدمت کنندبعد از اینکه رئیسشون که یه تمساحه توسط یه تیرانازاروس له می‌شه، مینیون‌ها می‌افتند دنبال دایناسور تا رئیسشون بشه و تا جاییکه بتونند خوشحالش می‌کنند ولی چون دنبال لذت‌های خودشون هم هستند، مثل وقتی‌که موز پیدا می‌کنند، باعث می شوند که دایناسور بیفته تو آتشفشان با رسیدن به عصر حجر گونه‌های جدیدی مثل آدم‌ها پیدا می‌شوند که خیلی باهوش‌تر از دایناسورها هستند مینیون‌ها خیلی سریع جذب آدم‌ می‌شوند و بهترین تلاششون رو برای حمایت ازش می‌کنند تا اینکه باعث می‌شوند که یه خرس اونو می‌خوره مینیون ها موجوداتی کپسولی شکل و زرد رنگند که چشم های بزرگ و عینک مخصوصشان، بیش از هر چیزی معرف کاراکتر آنها است.

شعار تبلیغاتی انیمیشن مینیون‌ها Minions  (برگردیم به عقب جایی که همه‌چیز شروع شد)

Scoob اسکوب

دیگر کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که اسکوبی دو و دوستانش را نشناسد. این سگ بامزه، بخش قابل توجهی از کودکی بسیاری از ما را تشکیل داده و با ماجراجویی‌های سرگرم‌کننده و به یاد ماندنی، جای خود را در دل مخاطبان باز کرده است اسکوبی Scooby-Doo نوعی سگ گریت دین (دانمارکی بزرگ) است گِرِیت دِین‌ها از انواع سگ‌های نگهبان هستند که اصلیت آلمانی دارند خالق این شخصیت کارتونی، اسکوبی-دو را با الهام از این نژاد سگ ترسیم کرده است اگرچه، رنگ اسکوبی با نژاد اصلی گریت دین فرق دارد و در بعضی از جاهای بدنش هم خال دارد که سگ اصلی آنها را ندارد.

باب اسفنجی  SpongeBob

نکتهٔ جالب دیگر درباره‌ی باب اسفنجی این است که این شخصیت بیش از اندازه خوش‌بین است و باعث آزار دیگر شخصیت‌های داستان می‌شودباب اسفنجی شلوار مکعبی ، نام و نام خانوادگی یک شخصیت کارتونی محبوب است که از سال ۱۹۹۹ میلادی به بعد به خوبی توانسته در بین کودکان و بزرگسالان جایی برای خود دست و پا کند. این شخصیت کارتونی با ظاهر منحصربه‌فرد خود یکی از طولانی‌ترین حضورها را در بین برنامه‌های ویژهٔ کودکان داشته استنام اصلی باب اسفنجی در واقع پسر اسفنجی بوده است یکی از ویژگی‌های جذاب باب اسفنجی که از جمله دلایل اسفنجی ‌بودن آن به شمار می‌رود این است که بتواند در طول ماجراهای مختلف در شکل‌های متفاوت ظاهر شود بدن نرم او می‌تواند از هر نیروی فیزیکی تأثیر بگیرد از طرف دیگر اعضای بدن او بعد از آسیب دیدن یا از بین رفتن بلافاصله دوباره ساخته شده و جایگزین می‌شود.

بچه رئیسThe Boss Baby

انیمیشن «بچه رئیس» هم برای بچه ها و هم خانواده ها جذاب است. کاراکترهای این انیمیشن در ایران آنقدر مشهور شده است که تصاویر آن در بعضی اسباب بازی ها، لوازم التحریر و البسه دیده می شود و نیز کارتون آن در برخی مکان های عمومی که بچه ها احتمال حضور دارند پخش می شود. مضمون اصلی این فیلم «فرزندآوری» است به نحوی که مخاطبِ خود را به آوردن فرزند دوم و چندم تشویق می کند اصل ماجرا اینچنین است: بچه رئیس، قهرمان داستان است او انسانی بالغ اما در قد و قواره یک بچه است که توسط یک کارخانه بچه سازی تولید شده او وارد زندگی یک خانواده سه نفره شده تا در پوشش فرزندی برای آنان یک مأموریت مخفی و جهانی را به انجام برساند؛ طبق آمار، سگ ها در زندگی خانواده ها جای بچه ها را گرفته اند و زن و شوهرها به جای آنکه عشق خود را برای فرزندانشان خرج کنند حیوانات خانگی را جایگزین می کنند. پس بچه رئیس باید با کشف یک پروژه تجاری که می خواهد سگی جدید را وارد بازار کند با این روند فریبکارانه مقابله نماید.

Trolls (ترول‌ها)

انیمیشن «تور جهانی ترول ها» مملو از مطالب آموزنده دربارۀ احترام به تنوع سلایق، تحمل عقاید مخالف، محبت و مهربانی با دیگران است که در جای خود بسیار با‌ارزش‌اند این‌روزها می‌توانید «ترول‌ها» را همه جا ببینید، موجوداتی که در گذشته‌ای نه‌چندان دور به‌عنوان هیولاهایی دوست‌داشتنی به شهرت رسیده‌اند و اکنون به‌سادگی تمام دنیای مجازی را تسخیر کرده‌اند. البته این موجودات در محصول تازه کمپانی دریم‌ورکز انیمیشن، تغییرات زیادی کرده‌اند، مانند گذشته مسکوت و مخوف نیستند، آن‌ها آواز می‌خوانند، می‌رقصند و علاقه زیادی به ابراز محبت به دیگران از طریق در آغوش کشیدن آن‌ها دارند. بی‌شک ترول‌هایی که شاهد آن‌ها هستیم برای لذت بردن کودکان از این انیمیشن طراحی شده‌اند و باید اعتراف کرد که  انیمیشنی مناسب برای کودکان است در تعبیری دیگر یکی از غیرکودکانه‌ترین موجوداتی که در قرن اخیر دنیا شناخته است با تمهیداتی جالب مبدل به داستانی کودکانه شده است.

The Croods (کرودز)

سازندگان انیمیشن خواسته اند تا شمایی از زندگی انسان غارنشین را ارایه دهند، با ارایه درکی از زندگی امروزی، در این انیمیشن نیز تلاش شده تا دو مفهوم سنت و مدرنیسم در برابر هم قرار بگیرند و پیام فیلم این باشد که برای عبور از سنت باید فراتر از مفاهیم و باورهای خانواده رفت در عین حال دو سوی خوب و بد شکل گرفته که یکی سنت است و دیگر مدرنیسم قوانین و قواعد پدر که برای حفظ خانواده بودند به عقب ماندگی، در غار بودن و تاریکی منجر می شوند و ایده‌های پسر جوان که نشان دهنده نسل جدید است همیشه درست، پیشرفته و در جهت رسیدن به روشنایی است.

(رو به جلو) Onward

داستان انیمیشن در دنیایی فانتزی روایت می شود که خبری از انسان ها نیست و موجودات مختلف از ترولزها گرفته تا افرادی که نیمه انسان و نیمه حیوان هستند، در کنار هم زندگی می کنند. در این دوران نیروهای جادویی جای خودش را به تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی داده اند. در یک دنیای فانتزی و حاشیه‌ای، دو برادر نوجوان به نام‌های ایان و بارنی لایت فوت که الف هم محسوب می‌شدند، وارد یک ماجراجویی فوق‌العاده می‌روند آنها قصد دارند تا پی ببرند که آیا هنوز ذره‌ای جادو در دنیای آنها باقی مانده است یا خیر .

Sonic the Hedgehog(سونیک خارپشت)

این بیگانه آبی رنگ که از سرعت نور هم سریع‌تر می‌دود سونیک خارپشت ، یک جوجه تیغی است که که در مکانی ناشناخته از سیاره خودش به زمین می‌رود او به دلیل توانایی های فوق العاده اش همواره مورد تهدید است چراکه همگان قصد دارند از ویژگی های ذاتی او به عنوان نوعی سلاح و عامل برتری استفاده نمایند اما سرعت مافوق صوت او برای زمینی‌ها زیاد قابل درک نیست و باعث نگرانی می‌شود او که با سرعت زیاد و ایجاد میدان مغناطیسی، برق کل شهر را قطع کرده تحت تعقیب نیروی ارتش آمریکا قرار می‌گیرد در این میان سر و کله‌ی یک دانشمند نابغه به نام «دکتر رباتنیک» برای دستگیر کردن سونیک پیدا می‌شود اما قصد و نیت او استفاده از نیروی سونیک برای سلطه به دنیا است.

(روح) Soul

 انیمیشن روح همانند فیلم ظاهر و باطن (Inside Out) درباره ذهنیات و احساسات یک دختر بچه نوجوان است، با این تفاوت که تمرکز اصلی فیلم‌نامه بر روی درونیات انسان و آن چیزی که شخصیت یک فرد را می‌سازد گذاشته شده است صرف نظر از این که انیمیشن روح تا چه حدی احساسات و عواطف انسانی مانند خشم، لذت، غم و ترس را به تصویر خواهد کشید، از صحبت‌های عوامل آن کاملاً مشخص است که انیمیشن روح داستان زندگی پیش از تولد موضوعاتی از قبیل زندگی پس از مرگ و دنیاهای عجیب روایت می‌کندداستان آن درباره دنیای واقعی انسان‌ها خواهد بود.

The Willoughbys(خانواده ویلوبی)

یک اثر خانوادگی تاریک یا کمدی تاریک و دلپذیر درباره خانواده ای که شما انتخاب می کنید در واقع این فیلم به شما امکان می دهد از خانواده خود قدردانی کنید و با وجود نقص آنها کامل شوید شاید عجیب به نظر برسد که چیزی چنین رنگارنگ و پر جنب و جوش را در پالت تصویری خود یک کمدی تاریک بنامیم، اما ویلوبی ها واقعاً یک کمدی سیاه در حالی که فیلم انیمیشنی جدید است.

دیدگاه شما

دیدگاه

نظرات 1

avatar
خيلي كم گذاشتين
خيلي از انميشن هاي ديگه هستن كه نذاشتي
۱۳۹۹/۱۰/۲۱
whatsapp