ایده هایی برای انتخاب عروسک

 ایده هایی برای انتخاب عروسک

اگر در زندگی خودتان زمان زیادی را برای نگاه کردن به عروسک‌ها صرف کرده‌اید، چه در روند خرید به‌عنوان یک بزرگ‌سال و چه در طول بازی در دوران کودکی خود، حتما متوجه شده‌اید که طیف گسترده‌ای از مدل ها وجود دارد، از عروسک‌های بسیار نرم و شل، عروسک‌های پارچه‌ای و پلیشی و عروسک‌های پر نشده گرفته تا عروسک‌هایی به شکل نوزاد و مشابه کودک؛ اما گذشته ازآنچه در بیرون مشاهده می‌کنید، تشخیص تفاوت‌های واقعی بین عروسک‌ها دشوار است. در اینجا چندین نکته برای کمک به شما در انتخاب عروسک برای فرزندتان آورده شده است. انتخاب عروسک برای کودکان

نکته اول، دقیق به عروسک نگاه کنید. آیا جذاب است؟ اگر فرزند شما وقت زیادی صرف بازی با عروسک می‌کند، آن عروسک باید موردپسند او باشد. بچه‌ها به عروسک‌های پرزرق‌وبرق و حالت چهره‌ی خوشحال تمایل بیشتری دارند. چهره‌ مهربان‌تر عروسک‌ها به کودک این فرصت را می‌دهد که احساسی را که عروسک دارد، انتخاب کند. به‌عنوان‌مثال عروسک‌های بسیار زیبایی وجود دارد که فقط می‌توانند خواب‌آلود باشند و در آستانه‌ی گریه کردن باشند و این باعث می‌شود که تصور حالتی متفاوت برای بچه ها بیشتر شبیه یک چالش باشد. برای این موضوع وقت صرف کنید و به آن دقیق فکر کنید.

عروسک پولیشی گوش دراز

بدن و شکل عروسک‌ها می‌تواند کاملاً متفاوت ساخته شود. یک سری فرضیه در مورد اینکه چه نوع عروسکی می‌تواند نیازهای کودکان را در سنین مختلف برآورده کند وجود دارد.

عروسک‌های پر نشده برای نوزادان بهتر است، زیرا گرفتن و نگه‌داشتن آن‌ها راحت‌تر است. دست‌های این عروسک ها که بیشتر به صورت گره‌دار هستند نیز ممکن است برای زمان دندان‌درآوردن بچه‌ها مناسب باشد. عروسک‌های سبک که خیلی کم پرشده‌اند و لباس‌هایشان به بدن عروسک متصل هستند نیز می‌توانند برای وقتی‌که کودک صاف می‌نشیند مناسب باشند. اگر می‌خواهید برای نوزاد یا کودک نوپا عروسک انتخاب کنید، بهتر است در نظر داشته باشید که به‌احتمال‌زیاد آن‌ها عروسک را دردهان خود می‌گذارند، بنابراین عروسکی را انتخاب کنید که هنگام جویدن بی‌خطر باشد. بسته به شرایط کودک، این نوع عروسک می‌تواند در زمان نوپا بودن کودکان بسیار لذت‌بخش باشد.

برای یک کودک دو تا چهارساله ممکن است عروسکی با یک بدن ساده و بادوام و چند لباس که به‌راحتی بتواند با آن‌ها بازی کند، انتخاب کنید. کودکان در این سن علاقه زیادی به عروسک‌ها نشان می‌دهند. برخی از آن‌ها به عروسک‌ها به‌عنوان یک معما که به‌محض درآوردن لباس‌هایشان حل می‌شود، نگاه می کنند. برخی دیگر تمایل دارند عروسک را محکم بغل کنند و آن‌ها را همه‌جا با خود ببرند و در طول بازی با آن‌ها صحبت کنند؛ اما حتی کودکی که خیلی به عروسک خود علاقه دارد هنوز در این سن با عروسک کمی خشن برخورد خواهد کرد. یک عروسک بادست‌وپاهایی به‌صورت نیمه متصل یا عروسکی که دست‌وپایش محکم وصل شده است، بهتر می‌تواند در برابر خشونت بچه‌ها دوام بیاورد.

انتخاب عروسک باربی

عروسک‌هایی که کاملاً خم می شوند نیاز به مراقبت بیشتری دارند، اما امکان حالت گرفتن رادارند، فعالیتی که کودکان بزرگ‌تر اغلب ترجیح می‌دهند. این ویژگی در عروسک‌های به شکل نوزاد گرفته تا عروسک‌های به شکل کودکان، بیشتر وجود دارد. کودک می‌تواند یک عروسک واقعی را در سنین مختلف تصور کند، از برادر کوچک گرفته تا خواهر بزرگ و پدر یا مادر، زیرا ویژگی‌های این عروسک ها امکان بیشتری را برای وانمود کردن را وجود می‌آورد. هنگام انتخاب این نوع عروسک، دوباره به این فکر کنید که فرزند شما ممکن است بیشتر ازچه چیزی لذت ببرد، در چه مرحله‌ای از رشد قرار دارد و یا حتی چه اتفاقی قرار است در خانواده بیفتد (مثلاً آیا یک خواهر و برادر جدید درراه است؟). همچنین، این عروسک‌ها معمولاً دارای ویژگی‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهد مو، چشم و رنگ پوستی را انتخاب کنید که کم‌وبیش شبیه کودک شما به نظر برسد. برخی از کودکان از ایده‌ی عروسک مشابه خودشان لذت می‌برند درحالی‌که برخی دیگر عروسکی کاملاً متفاوت با خودشان را می‌خواهند. این هم فرصت دوباره‌ای برای تأمل درباره‌ی اولویت فرزندتان است زیرا کودکان در این مرحله اغلب عشق و علاقه‌ی بیشتری به عروسک‌های خوددارند و به نظر می‌رسد در کودکی بیشتر از هر کس دیگر با عروسک خود ارتباط برقرار می‌کنند.

 

همان‌طور که همه گزینه‌های موجود را بررسی می‌کنید، سعی کنید فرزندان و سن آن‌ها را به خاطر داشته باشید. سپس به غریزه خود اعتماد کنید. بعلاوه، شما بهترین قاضی هستید تا درباره آنچه بیشتر مورد توجه بچه‌هایتان است، قضاوت کنید.

دیدگاه شما

دیدگاه
whatsapp